onsdag 12 januari 2011

Dags för nya tag i bloggosfären!

Det var längesedan jag skrev i bloggen. Tyvärr har jag också fått ändra namn på bloggen då valresultatet inte gav mig förnyat förtroende i Sveriges riksdag. Ska man vara besviken för det? Jo, på det personliga planet vore det osant att inte erkänna en besvikelse, jag tycker att jag hade mer att bidra med i riksdagen. Men ur ett demokratiskt perspektiv så visar det att demokratin fungerar, ingen förtroendevald har garanti för att uppdraget ska fortsätta efter val. Nog om det, livet går vidare och mitt engagemang för kristdemokraterna är helt intakt.
Tanken med bloggen är att dels kommentera dagsaktuella politiska frågor men också att försöka visa nya inriktningar och förslag på hur kristdemokraterna ska kunna utveckla sin politik. Jag hade förmånen att var ordförande för kristdemokraternas Framtidsstrategigrupp som lämnade sin rapport 17 december 2010. Där framför vi ett stort antal kritiska synpunkter men också många förslag och tankar om hur partiet ska kunna utvecklas fram till valen 2014 och 2018. Min övertygelse är att Sverige behöver ett starkt kristdemokratiskt parti! En inte helt omöjlig tanke är att jag under våren kommer att utveckla och spetsa en del av de tankar vi i gruppen lagt fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar