onsdag 1 september 2010

Debatt och besök av David Lega.


Idag var det debatt på Önnestads folkhögskola. Det var lite som att komma hem, jag har arbetat på den skolan i några år. Som vanligt en bra debatt och jag hoppas eleverna blev något mer kloka:) Förstod när jag gick därifrån att jag gjort en godkänd insats då flera elever spontant sa till mig att de tyckte jag var bäst!
Någon som verkligen är bäst är David Lega, förstanamn på Göteborgslistan, kryssa honom för han behövs i riksdagen.
David är ett unikum, precis som alla vi andra! Det som gjorde att David valde att bli aktiv i kristdemokraterna var partiets syn på allas lika, unika och okränkbara värde. Kanske med betoning på unik, ingen av oss är den andre helt lik, vi är individer fullt ut. Alla har vi våra brister, ibland syns de tydligt som att inte kunna använda sina armar, ibland är bristerna betydligt mer dolda. Men poängen är att vi alla är unika och behöver kompletteras med och av andra. David hade en störtskön föreläsning på kvällen i Kristianstad. En föreläsning som nog gav oss alla nya perspektiv på både livet och omgivningen.
Som sagt ett kryss på David är ett kryss på ett bättre Sverige, bara så ni vet vad ni som bor i Göteborg ska göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar