tisdag 31 augusti 2010

Bravo Hägglund från en ej överraskad!

Dagen avslutas med Göran Hägglunds timme i utfrågning SVT. Göran gjorde ett stabilt,ärligt och kunnigt intryck. Tror att man vinner mycket på att inte försöka ha fullständiga svar på frågor som innehåller massor av dilemman. Som sprutbyte för narkomaner till exempel. Stabilt när det gäller att försvara och stå för Alliansens politik men lika tydlig på att kristdemokraterna vill mer och annorlunda i vissa frågor. Ge oss fler procent röster så kan vårdnadsbidraget utvecklas, vårdköerna minskas, valfriheten ökas etc. Det jag tyckte var mest befriande var att Göran inte kunde alla frågor om verklighetens folk, alla lyssnar inte på svensktoppen men det är helt ok att vissa gör det och dessutom gillar det!
Annars började dagen med att jag fick en "känga" i lokaltidningen där man påstod att jag tydligen bara skriver om mitt ätande, drickande och motionerande! Den som följer min blogg vet att det sedan en tid tillbaka endast är to och sö detta ämne tas upp till behandling.
Istället försöker jag kommentera mycket av det som sker i valrörelsen vilket dock gör att jag förbigår de rödgrönas valplattform med näst intill tystnad! Inget nytt, inget eget bra utan som vanligt mer makt till Mona/Maria/Lars och mindre till dig! Ta in mer skatter för att sedan kunna dela ut dem som alla goda gåvors givare! Jag är glad över mitt eget valbudskap: Mer DU - mindre politik! Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar