måndag 16 augusti 2010

En mindre politiker 2010?

Från och med idag kan du följa min valvikt på bloggen!

Mitt valtema är Mer DU – mindre politik vilket jag kommer att skriva mycket om närmaste veckorna.
Som en underrubrik till detta, endast här på bloggen, finns temat ”en mindre politiker 2010?”
Hur påverkar valrörelsen min vikt? Ännu mer katastrof? Eller kan det gå åt andra hållet så att det blir både "Mer Du – mindre politik" och samtidigt en mindre politiker?
Jag redovisar öppet vikt, mat, dryck och motion från söndagen 15 augusti fram till söndagen 19 september (valdagen) då slutresultatet kommer att avläsas. Vägning söndagar och torsdagar.
Kom gärna med tips under resans gång! Kan jag inspirera någon att hänga på så blir jag bara glad!

Utgångsläget söndagen 15 augusti 2010.På morgonen skedde invägning som visade 96,6 kg.
Frukost (är ovanligt men ska bli mer förekommande!) 1 st Wasa Sport med ost samt stekt potatis och lite fläskfilé (rester) till detta en kopp te (utan socker och mjölk)
Svampplockning i goda vänners lag, kanske 5 km promenad samt fika med giffel, pepparkaka och saft.
Cykling hårt tempo 13 km
Middag: Köttgryta och potatis samt två glas rött, färska blåbär till efterrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar