söndag 22 augusti 2010

Alliansen ökar och jag minskar!

Dagens SIFO visar på ett markant övertag för Alliansen och KD har 5,8%. Men undersökningen visar också att SD inte når spärren, vilket jag tycker visar att väljarna blir klokare ju närmare valdagen vi kommer. Men den som tror att valet är vunnet gör en sanslös missbedömning, valet avgörs inte förrän de allra sista dagarna så det gäller att hålla ut och inte slå sig till ro. Som de säger, ända in i kaklet!
Ägnade en del av kvällen åt att lyssna på debatten mellan G Schyman och J Åkesson. Värre gap och gastande har väl nästan inte sänts i TV!. Ingen av debattörerna brydde sig om frågorna, ingen brydde sig om svaren och båda pratade ständigt i munnen på varandra! Det enda positiva är väl att ingen av dem drog några nya väljare. Låt oss hoppas att debatterna mellan de etablerade partierna håller en helt annan och högre nivå så väljarna får en möjlighet att förstå och värdera de olika alternativen.
Alliansen ökar men jag minskar! Som de trogna läsarna vet så har jag som mål att genomföra en hälsosam valrörelse och så här långt verkar det gå bra! Min vikt är nu 94,8 kg. Det innebär en minskning på en vecka med 1,8 kg vilket jag är mycket nöjd med. Nu gäller det att hålla i hela vägen så blir det bra.
Nu min redovisning av mat och motion lördag och söndag.
Lördagen 21 augusti.
Frukost: Yoggi och en Wasa Sport samt te.
Lunch: Två smörgåsar med ost samt te.
Middag: Kräftkalas med tillbehör.
Motion: Vilodag
Söndagen 22 augusti
Frukost: Yoggi, Wasa Sport med ost samt te.
Lunch: Två smörgåsar med ost, ett litet kycklinglår samt te.
Middag: Gubbröra med knäckebröd, Rostas med potatis, kantarellsås, sparris, sallad, frukt till efterrätt. Rött att dricka.
Motion: Löpning 20 min + svampplockning, gått några km.
Utgångsläget söndagen 15 augusti 2010.
På morgonen skedde invägning som visade 96,6 kg.
Frukost (är ovanligt men ska bli mer förekommande!) 1 st Wasa Sport med ost samt stekt potatis och lite fläskfilé (rester) till detta en kopp te (utan socker och mjölk)
Svampplockning i goda vänners lag, kanske 5 km promenad samt fika med giffel, pepparkaka och saft.
Cykling hårt tempo 13 km
Middag: Köttgryta och potatis samt två glas rött, färska blåbär till efterrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar