tisdag 9 februari 2010

Tack Göteborg och lycka till David och alla ni andra!

Sitter nu på tåget mot Stockholm och läser nya handlingar, konstigt det finns alltid nya handlingar att läsa! Men så flyr tankarna tillbaka till kvällen igår och Göteborgs nomineringsstämma. Tänk vad bra vi har det som är kristdemokrater. Vi vet vilka värderingar vi har och står för. Vi har massor av duktiga kandidater att sätta på våra listor. Och kandidaterna har Sveriges bästa politik att föra ut i valrörelsen, som sagt vi har det bra vi kristdemokrater.
Inför varje nomineringsstämma finns en oro, inte minst om man som jag fått förtroendet att sitta extern ordförande. Tänk om man ställer fel propositioner, eller någon upplever att man inte släpper fram alla som vill plädera och nominera. Tänk om några kandidater känner sig orättvist behandlade. Jo, det är mycket som kan gå snett. Men, ett stort TACK till alla er Göteborgare, ni var disciplinerade, välgörande kort vältaliga, ni stod snällt i röstningskön (många gånger blev det!) och ni gjorde att jag kände mig välkommen och trygg som ordförande.
Min uppfattning är att ni tillsammans valde ett bra lag inför valrörelsen. Ni blandar ärrade veteraner som Annelie. Carina och Thure med rena nybörjare som David. Jag är övertygad om att ni kommer att ta Göteborg med storm. Lycka till, allihop, önskar gårdagens ordförande.
PS
Känner mig lite befryndad med Göteborg efter 30 somrar i bohuslän!

1 kommentar:

  1. Anonym9/2/10

    Tack för ett givande föredrag och en mästerlig ordförandeinsats!

    Det blir ett spännande år vi har framför oss, jag ser fram mot att vi ses igen :-)

    David

    SvaraRadera