lördag 21 november 2009

Idag hade Skåne sin första riktigt gemensamma stämma!

Åtminstone kändes det så! För första gången kändes det som Skåne äntligen är enat! Vi som varit med ett (längre) tag vet hur svår denna sammanslagning varit. Två till del olika kulturer skulle bli en. Från att ha varit konkurrenter så skulle vi bli partners. Idag kändes det så. Otto von Arnold från "gamla Malmöhus" och jag från "gamla Kristianstad" delade på talartiden och försökte måla upp viktiga frågor inför valet 2010. Tack för alla varma applåder och instämmanden. Nu har vi tagit av oss kavajen och kavlat upp ärmarna så pass upp nu är kristdemokraterna i Skåne på gång!
På grund av att kära hustrun skulle ha ett VU med distriktsstyrelsen redan kl 0800 i Lund så var det tidig uppstigning som gällde. Men vad gör man inte för hustrun och partiet!
I går kväll hade jag förmånen att få tala om integration i Värnamo, visst tycker jag att det är skönt att andas småländska igen! Det är alltid stimulerande att möta sunda, glada och rutinerade kristdemokrater, jag lär mig mycket varje gång, ett stort tack för att jag fick ta en timma av er tid.
Nu är det dags att ta helg och fixa en sallad byggd på avacado.

2 kommentarer:

  1. Anonym22/11/09

    Det är sååå fantastiskt kul det som händer i Skåne och i Malmö stad. Jättekul - bra jobbat alla ni som fått "ge avkall" på något för partiets bästa. Det skall bli spännande att följa er på vägen fram till valresultatet resenteras. /Gustaf

    SvaraRadera
  2. Tack själv Michael! Ett mycket bra tal från din sida. Och visst var det trevlig stämning. Jag körde hem med en väldigt trevlig känsla och förväntan inför valet!

    SvaraRadera