lördag 7 november 2009

Stämma Källan Åmliden

Idag kan jag hälsa från Västerbotten där jag fått äran att vara talare. Jag har talat om integration och hur vi ska blir bättre än idag. Några rubriker var "människovärdet är alltid 100%", "den som får bidrag ska också få möjlighet att bidra efter förmåga". Det är dags att vi vågar tala om både för- och nackdelar med att vi blir fler i Sverige. Jag ska återkomma med mer detaljer inom detta område.
Jag sitter just nu och lyssnar på Västerbottens riksdagskvinna Gunilla Tjernberg som berättar om sitt arbete i riksdagen. Hon har bestämt sig för att sluta efter denna period och därför var nog spänningen lite högre än normalt när provvalsresultatet presenterades för någon timma sedan. Vem skulle nu möjligen bli Gunillas efterträdare? Provvalet vanns med klar marginal av Anders Sellström, Umeå. Sedan återstår att se vad nomineringskommittén kommer med för förslag.
Kvällen kommer att tillbringas i Umeå för att sedan åka hem imorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar