torsdag 19 november 2009

Vi är många...

som är kristdemokrater. Idag har jag haft förmånen att få träffa många av våra distriktsordförande och ombudsmän(kvinnor). Jag hade fått i uppdrag att prata lite om partiets integrationspolitik och det PM vi håller på att sammanställa.
Tänk vad roligt det är att kunna presentera partiets grundvärderingar och sedan få omsätta dem i genomförbar politik. Vi ska vara det mest öppna och generösa partiet när det gäller migration/integrationspolitik. Vi ska också vara det parti som ställer samma krav att följa svensk lag på alla som bor och verkar i Sverige. Vi inser att enda möjligheten att bli integrerad, bli en del av samhället är att få vara med och bygga det tillsammans med alla andra.
Efter mitt lilla föredrag blev det frågestund där det ställdes många kloka frågor, några kunde jag svara på andra tar vi med oss in i arbetet med PM.
Det är fantastiskt att känna den respons som finns i vårt parti för att stå upp för dem som inte har så stark röst själva - tack ska ni ha allihop även om ni är alldeles för snälla mot mig och mitt försök att förklara svåra sammanhang. Låt oss nu tillsammans stå på barrikaderna och göra Sverige mer kristdemokratiskt -det behövs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar