fredag 13 november 2009

Nya uppdrag som talesperson

Nya utmaningar ska man välkomna! Det är i det nya som man måste anstränga sig lite extra och då utvecklas man mera. Jag har fått ytterligare förtroende från partiet och blivit utsedd till talesperson när det gäller familj- och individomsorg och dessutom när det gäller medicinsketiska området. Var och en som följt vårt parti vet att detta är så kallade "hjärtefrågor". Jag ska göra allt jag kan för att klara av dessa nya uppdrag på ett bra sätt.
Just nu befinner jag mig i Mjölby på väg mot skåne. När jag ankommer Kristianstad ska jag gå och göra en liten filminspelning, vad det handlar om får vara en hemlighet så länge.
Imorgon lördag ska jag hålla stämmotal Blekingestämman. Vi ska hålla till i Sölvesborg och jag ska tala om partiets syn på integration. Det kan ju passa bra eftersom sverigedemokraternas "ledare" Jimmie Åkesson bor där. Det är nu hög tid att vi kristdemokrater tar täten i arbetet med att rätta till de misstag som finns i integrationspolitiken.
Senare i morgon får jag glädjen att möta KDU:are från hela landet som samlats i Kristianstad, även där ska jag prata invandring och integration.
Jag återkommer med rapporter från dessa aktiviteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar