söndag 8 november 2009

Min fråga fick snabbt svar!

I torsdag ställde jag min första fråga i riksdagen. Jag frågade om det inte skulle vara dags att införa kristdemokraternas utmärkta förslag om en graviditetspeng att kunna ta ut en månad före beräknad förlossning. Ministern höll inte riktigt med mig men det gjorde den utredning om socialförsäkringssystem som presenterades på fredagen. Där föreslås rakt och riktigt att man bör införa en graviditetspeng - så ibland ställer man fråga i rätt tid. Nu gäller bara att följa upp förslaget så det också blir infört - det är en uppgift för oss alla tillsammans.
Jag har idag kommit hem från resan till Västerbotten och måste få tacka alla er där uppe för fantastiskt roliga dagar. En total gästfrihet, roliga samtal, kloka tankar och en fantastiskt respons, ett stort TACK.
Nästa helg ska jag hålla stämmotal på Blekingestämman. Vi ska vara i Sölvesborg som är hemkommun för bland annat Jimmie Åkesson, SD-ledaren. Det känns då rätt och riktigt att få tala om integration och invandrarfrågor.
PS
Stort tack för ostarna från Västerbotten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar