tisdag 24 november 2009

Mer fakta om integration

Idag har jag ägnat några timmar åt att läsa igenom ESO-rapporten "Invandringen och de offentliga finanserna" av Jan Ekberg. En rapport som SD ofta och gärna hänvisar till och försöker få till att invandringen kostar enorma pengar för oss som bor i Sverige. Efter genomläsning känner jag mig mycket trygg i att de som vanligt valt ut en liten del av helheten och bygger stora teorier på det. Jag kommer noga att analysera deras olika påstående och jämföra med vad Ekberg kommit fram till. På detta och andra liknande sätt bygger vi nu vår kunskapskatalog om migration och integration och hoppas kunna publicera ett första PM om cirka två veckor.
Jag konstaterar att provvalet i Skåne nu är genomfört och sammanställt. Därmed är den första av många pusselbitar på plats så nomineringskommittén kan fortsätta sitt viktiga arbete att forma listor till både region och riksdag.
Nu väntar möte med riksdagsgruppen så här slutar bloggen för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar